для учнів 1-4 класів
- Гра «Чарівний капелюшок!»
Діти стають у коло. Звучить тиха мелодія. Одягаючи на голову один одному «чарівний капелюшок» діти говорять приємні слова.( Н-д: ти сьогодні найкраща, у тебе гарна зачіска і т.п.) По другому колу діти одягають один одному капелюшок і кажуть вже побажання (Н-д: бажаю гарного настрою, бажаю здоров`я і т.п.).
- Вправа «Веселий м`ячик»
- Який веселий у мене м`ячик, як він стрибає, котиться, з рук у руки летить, нічого не боїться.
- Діти, а клас наш який? Спробуємо розказати про це м`ячику прикріплюючи на нього клей-стрічки. (Психолог проходить по колу, а дітки клеючи стрічку характеризують клас).
- Наш Веселунчик радить вам товаришувати, слухати вчителя, не боятися труднощів, більше спілкуватися один з одним. Але якщо колись комусь стане сумно або страшно він вас приведе до мене, а поки буде у вашому класі. Коли ви візьмете його до рук, скажете вчителю, щоб привів вас до шкільного друга – до мене. Та надіюсь, що все буде добре.
- Вправа «Пісочна терапія»
У класі всі парти розміщені прямокутником посередині класу. На партах ватман на якому насипаний гірками пісочок та намальований кружечок певного кольору. Пропонується дітям обрати кольорову стрічку, яка вкаже на місце, де потрібно сісти.
- Перед тим, як ми працюватимемо з пісочком повторимо правила.
- Не можна пісочок розкидати, бо…
- Не можна пісочок брати до рота бо…
- Не можна пісочок кидати в товариша бо….
- Повторивши правила, сідаймо до обраних, за кольором, місць.
- Знайомство з пісочком - поглажування, дощик (сипимо з жменьки пісочок піднявши руку невисоко, вище, високо), годування курчаток.
- Тарілочка – зробити форму тарілочки, оздобити малюнком ( сонечко – вказівним пальчиком, промінчики – мізинчиком)
- Позмагаймося – зі свого пісочку побудувати велику-велику гірку.
- Щось гірки наші маленькі. Що ми могли б зробити, щоб гірка стала велика?
- А давайте зробимо одну гірку разом. Яка гірка більша?
- Та що ми зробили разом.
- А якби хтось не дав пісочок, чи була б наша гірка такою великою?
- Перемогла дружба! Бо тільки разом ми сила.
- Давайте подякуємо один одному хлопком долоні в долоню товариша (діти піднявши руку вгору б`ють долоня в долоню).
- Гра «Веселий музикант»
Звучить весела дитяча музика. Діти передають м`яку іграшку по колу, коли музика зупинилася, той у кого іграшка починає танцювати і знову гра повторюється.
- Вправа «Словничок»
Діти сідають на килимок в коло. Перший учень називає слово, інший називає слово, яке починається на ту букву, на яку закінчилося попереднє слово, таким чином гра продовжується далі.
для учнів 5-6 класі
Вправа «Павутинка дружби»
Учасники стоять у колі й передають клубок яскравих ниток, кому захочуть, при цьому говорять своєму другу комплімент.
Під час ігри утворюється «павутинка», яка з'єднує справжніх друзів.
«Ти – особливий»
Мета: формувати в дітей життєві навички, позитивну самооцінку, прагнення до самовдосконалення; розвивати вміння працювати в команді, поважати особисті якості інших людей.
для учнів 7-8 класів
- Інформаційне повідомлення «Ти — унікальний, неповторний і незамінний»
Психолог. Кожна людина має багато того, чим вона може пишатися, — це й успіхи в навчанні, і досягнення в спорті, мистецтві, кулінарії, художній вишивці тощо. Кожен із нас по-своєму є особливим, унікальним та неповторним. Кажуть, що коли народжується дитина, в небі спалахує зірка, яка заздалегідь визначає її долю та життєвий шлях. Бог кожного наділив талантом. Про це сказано в притчі.
Один чоловік, вирушаючи в чужу країну, покликав рабів своїх і доручив їм своє майно. Одному він дав п ять талантів, другому два таланти, третьому один талант — кожному за його можливостями, і поїхав.
Той чоловік, який отримав п'ять талантів, використав їх для справи і здобув ще п'ять талантів. Так само вчинив і той, хто отримав два таланти. Той, хто отримав один, не захотів трудитися, пішов та й закопав талант у землю, сховавши срібло свого господаря.
Через певний час повернувся господар і позвав своїх підлеглих, аби ті прозвітували. Чоловік, який отримав п'ять талантів, приніс ще п'ять і, підійшовши до нього, сказав: «Господарю, п'ять талантів ти дав мені; ось ще п'ять талантів, які я здобув завдяки їм». Господар відповів на це: «Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, отже, над великим тебе поставлю.»
Наступним підійшов той, хто отримав два таланти, і сказав: «Господарю, два таланти дав ти мені. Ось інші два таланти, які я здобув завдяки їм.»
Господар відповів: «Гаразд, добрий і вірний рабе! У малому ти був вірним, над великим тебе поставлю».
Підійшов і той, хто отримав один талант, і сказав: «Господарю!Я знав тебе, жорстоку людину. Ти жнеш, де не сіяв, і збираєш, де не розсипав. Я, побоявшись, пішов і заховав талант у землю».
А господар сказав йому у відповідь: «Лукавий рабе і лінивий! Ти знав, що я жну, де не сіяв, і збираю, де не розсипав, тоді треба було тобі віддати срібло моє купцям, а я, прийшовши, одержав би своє з прибутком. Отже, візьміть у нього талант і дайте тому, хто має десять талантів. Бо кожному, хто має, дасться і примножиться, а в того, хто не має, — відніметься навіть те, що має. А негідного раба вкиньте у темницю непроглядну, нехай там померзне».
Психолог. Талант, який нам даний Богом, потрібно постійно розвивати, аби він переріс у добру справу. Кожна людина має розвивати в собі здібності та таланти, а є вони в кожного, повірте. Слід також дотримуватися другої Заповіді Божої: «Люби ближнього свого як самого себе». Отже, будьте добрими і порядними людьми. Пам'ятай: ти — один такий на Землі.
Бо ти на Землі — людина.
І хочеш того чи ні,
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні..
Мені хотілось побажати усім творчого натхнення на цьому шляху.
для учнів 9-11 класів
Психологічна вправа «Паркан думок».
Мета: виявлення думок про події в школі, формування навичок конструктивного спілкування, самовираження, зняття напруження.
Пошта довіри
Мета: становлення більш тіснішого, не формального спілкування з учнями, довірливих стосунків з класом, адже довіра – основа превентивного виховання; попередження негативних вчинків; допомога у вирішенні конфліктних ситуацій.
З будь-якої баночки власноруч можна виготовити поштову скриньку прирізавши у пластиковій кришці отвір та прикрасивши корпус різними декоративними елементами.
Діти повинні мати вільний доступ до скриньки, щоб за бажанням кинути туди лист
день другий, 23 квітня вівторок - Всеукраїнський день психолога
Психологи нині широко затребувані, адже допомагають людям розібратися у кризових ситуаціях, показуючи шляхи виходу й відкриваючи невідомі ресурси організму і психіки.
День психолога – свято молоде. В Україні своє професійне свято психологи і люди, які причетні до цієї професії, відзначають щорічно 23 квітня.
Цікаво, що у світової психологічної спільноти немає офіційного святкового дня в календарі. Є лише Всесвітній день психічного здоров'я, який відзначається 10 жовтня за ініціативою Всесвітньої організації охорони здоров'я.
Тож вітаємо психологів, бажаємо всім здоров'я, щастя, позитивних думок і гарних подій! Бажаємо розвитку, успіхів, вдячних пацієнтів і постійного вдосконалення в професійній сфері!
24 квітня,день третій - середа
«Ми різні – ми рівні»
- Акція «Дерева мрій»
Мета: сприяти розвитку творчого потенціалу дітей та розвитку згуртованості класних колективів.
2.«Що таке щастя?»
Мета: усвідомлення власної системи життєвих цінностей та їхнього взаємозв'язку зі станом здоров'я та іншими чинниками; усвідомлення різниці між цінностями матеріальними та нематеріальними, соціальними та духовними; формування позитивного самоставлення.
Обладнання: плакат «Життєві цінності», картки із ситуаціями, макет книги «Рецепти щастя»..
25 квітня,день четвертий - четвер«Колір моєї душі»
1. «Веселка настрою» У психології найбільш відомий колірний тест Люшера. Кожна колірна гама, на думку вченого, має певне значення. Так, основні кольори відображають такі психологічні потреби особи:
• темно-синій — потреба у спокої, визначає задоволення, стійку позитивну прихильність;
• синьо-зелений — потреба у самоствердженні, свідчить про упевненість, наполегливість, іноді упертість;
• помаранчево-червоний — потреба активно діяти й досягати успіху, характеризує ступінь вольового зусилля, агресію, збудження, наступальні тенденції;
• світло-жовтий — потреба у перспективі, надіях на краще, мріях, символізує активність, прагнення спілкування, веселу вдачу.
Символіка кожного кольору сягає корінням у далеке минуле існування людини на землі. Ніч, символом якої є синій колір, здавна несла людині спокій, розслаблення, сон. Сонце, яскравість початку дня (жовтий колір), викликало надію, спонукало до активності. Червоний колір — забарвлення квітів, плодів. Зелений — колір трави, чагарників і дерев — міг служити символом захисту, маскування. Сірий як відсутність кольору тлумачиться як такий, що розділяє, відгороджує. Чорний символізує заперечення яскравих фарб життя і самого буття. Коричневий колір є поєднанням помаранчевого і чорного, а фіолетовий – червоного і синього.
2. «Ігри на пепервах»
Будь ласка
Мета. Розвивати увагу, толерантне і ввічливе ставлення один до одного.
Учні стають колом. Ведучий – у центрі – задає їм виконати якісь дії (підстрибнути, підняти праву руку, плеснути в долоні тощо), додаючи чи не додаючи ввічливі слова «будь ласка». Якщо ці слова прозвучали, гравці виконують завдання. Якщо ні – не виконують. Перемагає найуважніший гравець.
Відгадай, з якого дерева листок
Мета. Розвивати уяву, увагу, мислення.
Ведучий розподіляє учнів на групи. Кожна мовчки демонструє листок, утворюючи «живу» скульптуру. Інші відгадують, з якого дерева цей листок.
Те ж саме можна виконувати, демонструючи квіти тощо.
3. «Тренінгові заняття»
«Від творчого вчителя до учнівської творчості»
Мета: розвиток творчих здібностей, створення позитивного емоційного фону, здатності працювати спільно, допомагати один одному, подолання психологічних бар’єрів у спілкуванні між учнями та вчителями.
26 квітня,день п’ятий - пятниця "Знаю,Вмію,Можу"- Психологічна гра «Паркан відвертості, побажань та пропозицій»
Мета: виявити проблеми учнів, пов’язані зі школою, надати можливість учням висловити свої побажання та пропозиції для покращення навчання в школі.
2. практикум «Вплив емоційного стану на здоров’я і навчання дитини»
Мета: ознайомити батьків із деякими причинами хвороб дітей, пов’язаних з емоційними станами і перевантаженням; формувати у батьків розуміння необхідності усунення у дитини негативних емоційних станів для успішної учбової діяльності.
Анкета для батьків
- Чи емоційна ваша дитина?
- Чи уміє ваша дитина радіти?
- В яких випадках ваша дитина виявляє радість, захоплення?
- Чи вважаєте ви за необхідне для дитини підтримувати її стан радості, задоволення?
- Яким чином ви це робите?
- Чи виявляє ваша дитина негативні емоції?
- У яких випадках вона це робить?
- Як ви допомагаєте своїй дитині переборювати негативні емоції?
- Як часто негативні емоції вашої дитини пов’язані зі школою і учбовою діяльністю?
- Чи боїться ваша дитина говорити вам про свої учбові неуспіхи?
- Чи вважаєте ви проблему емоційного стану школяра значущою для обговорення в ході батьківських зборів?
Анкета для учнів
- Ти умієш радіти?
- Якщо у тебе є можливість порадіти, що може стати тому причиною?
- Ти можеш порадіти успіхам свого друга або просто чужої людини?
- Як часто ти сумуєш?
- Що може стати причиною смутку?
- Якщо тобі сумно, ти можеш абикому про це розказати?
- Тобі страшно, якщо ти отримуєш погану оцінку?
- Чого ти боїшся, якщо у тебе трапляються невдачі в школі?
- Тобі буває страшно на уроках?
- У яких випадках із тобою таке буває?
- Ти боїшся говорити своїм батькам, що ти отримав (ла) погану оцінку?
- Тебе карають за погані результати в школі?
Емоції в житті дитини
Позитивні емоції у житті дитини є фундаментом міцного здоров’я і щасливого майбутнього.
Поговоримо про емоції. Мені хотілося звернути увагу на ті емоції, що стимулюють розвиток неврозів, руйнують здоров’я дитини. Це емоції руйнування – гнів, злість, агресія й емоції страждання – біль, страх, образа. Спостерігаючи за дітьми доводиться констатувати,що емоції страждання їм ближче, ніж емоції радості і добра.
Гнів, злість, агресія – емоції руйнування.
Біль, страх, образа – емоції страждання.
Позитивні емоції з’являються в людини тоді, коли її люблять, розуміють, визнають, поважають, сприймають. А негативні – якщо незадоволені якісь потреби.
Поради батькам
Шановні батьки!
Запам’ятайте, будь – ласка, наступні правила і намагайтеся їх дотримуватися.
- Безумовно сприймайте свою дитину.
- Активно слухайте її переживання, думки.
- Якнайчастіше бувайте з нею, читайте разом, грайтеся, пишіть один одному листи й записки.
- Не втручайтеся в заняття, із якими вони чудово впораються й самі.
- Допомагайте, коли просять.
- Підтримуйте й визначайте будь – які її успіхи.
- Розповідайте про свої проблеми, діліться своїми почуттями.
- Вирішуйте конфлікти мирно.
- Використовуйте у спілкуванні фрази, що викликають позитивні емоції.
- Обнімайте і цілуйте один одного не менше чотирьох разів на день.
Як спілкуватися з дитиною
- Спілкуватися на рівних. Рівень очей.
- Попросити дитину вас чому-небудь навчити.
- Запитувати поради.
- Цікавитися планами дитини та їх враховувати.
- Запитувати в дитини її річ і стукатись до неї в кімнату.
- Просити допомоги в чому – небудь. Після цього не критикувати.
- Давати посильні доручення з відомим успіхом.
- Схвалення взагалі (у цілому).
- Підтримка у важкій ситуації навести приклад з власного життя, (знайти три позитивних моменти, оптимістичний погляд на життя)
- Не сюсюкати з дитиною. Розмовляти як з дорослим.
- Зустрічати як кращого друга і проводжати.
- Якщо ви неправі , просіть вибачення .
- Дозволяйте дитині виражати свої почуття і діліться своїми.
- Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися з їхніми наслідками ( негативний досвід – це теж досвід).
- 100% -ва увага 15 хвилин щодня.
- Концентруйте увагу не на помилці , а на тому , як вийти зі складної ситуації.
- Тілесний контакт 2-3 рази на день мінімум.
Під час спілкування з дітьми не слід вживати
- Я тисячу раз говорив тобі, що…
- Скільки разів тобі повторювати…;
- Про що ти тільки думаєш…;
- Невже тобі важко запам’ятати, що…;
- Ти стаєш…;Ти такий самий як... і т д.
Спілкуючись з дітьми, бажано вживати наступні висловлювання
- Ти в мене найрозумніший…;
- Як добре, що ти в мене є...;
- Ти в мене молодець…;
- Я тебе дуже люблю…;
- Як ти добре це зробив, навчи мене…;
- Спасибі тобі, я тобі дуже вдячна…;
- Як би не ти, я ніколи із цим не впоралась (вся) і т.д
https://naurok.com.ua/tizhden-psihologi-v-shkoli-z-19-04-2021---23-04-2021-n-r-vklyucheno-igri-vpravi-treningi-zavdannya-ckavi-istori-i-t-d-237481.html
Немає коментарів:
Дописати коментар