МОН надало рекомендації щодо роботи шкіл з 1 вересня
Міністерством освіти і науки надані рекомендації з організації роботи закладів загальної середньої освіти, яких мають дотримуватись школи у роботі із забезпечення створення безпечних умов організації освітнього процесу в новому навчальному році.
Рекомендації містять поради з організації підготовчих заходів для відновлення освітнього процесу, особливостей відвідування шкіл та організації освітнього процесу.
До старту навчального року засновникам закладів рекомендовано забезпечити школи дезінфікуючими, миючими засобами та засобами індивідуального захисту, обладнати місця для обробки рук та збору використаних масок і рукавичок, створити умови для соціального дистанціювання та уникнення скупчень.
Окрім того, школам буде необхідно створити умови для дистанціювання учасників освітнього процесу, зокрема відкрити декілька входів до будівлі, збільшити відстань між партами, використовувати розмітку на підлозі для організованого руху коридорами, виокремити зони переміщення для різних вікових категорій учнів, використовувати великі приміщення – актові зали, рекреації, коридори, адаптовані для потреб навчання, за сприятливих погодних умов проводити заняття на відкритому повітрі, встановити гнучкий графік початку занять для різних категорій учнів.
Для мінімізації пересування учнів у приміщеннях закладу рекомендовано закріпити за класами окремі навчальні кабінети.
Під час уроків учителям варто обирати види діяльності, які мінімізують безпосередній фізичний контакт між учнями, зокрема зменшуючи кількість комунікаційних вправ, як-то проведення ранкового кола.
Школам радять підготуватись до дистанційного навчання
Про це йдеться у методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки щодо викладання навчальних предметів у 2020/21 навчальному році.
«У зв’язку із світовим викликом щодо епідеміологічної ситуації, що має місце і в Україні, та необхідністю введення карантинних заходів задля запобігання поширенню вірусних хвороб, під час планування організаційних заходів, що забезпечують освітній процес, у тому числі і під час календарно- тематичного планування з предметів важливо врахувати можливість організації освітнього процесу в межах навчального року в умовах карантину», - наголошують у Міністерстві освіти і науки.
Для організації дистанційного навчання в цей період у МОН пропонують скористатися методичними рекомендаціями, поданими у листах МОН від 23.03.2020 № 1/9-173; від 16.04.2020 № 1/9-213; методичними рекомендаціями «Організація дистанційного навчання в школі».
У Міносвіти зазначають, що школа може організувати дистанційне навчання за допомогою: поєднання онлайн-занять через Zoom, Skype, Instagram, Google, Hangouts; заздалегідь записаних відеоуроків, презентацій від вчителів чи із зовнішніх освітніх ресурсів; ретельно підібраних завдань для самостійної роботи із подальшою перевіркою; використання безкоштовних вебсерверів та платформ, наприклад, Google, Classroom, Moodle, Microsoft Teams.
Надзвичайно важливим є чітка система організації навчання в школі з самостійним опрацюванням матеріалу (розклад, критерії оцінювання, узгодження кількості контрольних робіт (не більше 3 на тиждень), врахування вікових особливостей щодо виконання домашніх завдань).
Домашні завдання мають бути посильними для самостійного виконання дітьми, мати чіткі поради та інструкції.
Також у Міносвіти звертають увагу на важливості продовження навчання педагогів у напрямі опанування інформаційними технологіями та їх ефективного використання в роботі.
«В умовах нового формату освітньої діяльності в Україні рекомендуємо вчителям закладів загальної середньої освіти вдосконалювати також цифрові компетентності, які активізують пізнавальний інтерес учнів до використання додаткових навчальних матеріалів, розміщених на освітніх електронних ресурсах. Актуальність даного питання підтверджена використанням дистанційної форми навчання в період карантинних заходів на території України», - зазначають у МОН.
Актуальною формою навчання є також розміщення записів відеоуроків з різних навчальних предметів, презентацій, відеоконференцій, інформування учнів та батьків про освітні ресурси, що сприятиме кращому засвоєнню знань учнів із різними рівнями підготовки.
Важливо, щоб в учнів були чіткі інструкції до завдань, які необхідно виконати, та був вільний доступ до навчальних матеріалів.
«Якщо вчитель чітко спланує роботу, визначиться як буде проводити дистанційне навчання, які цифрові сервіси буде використовувати, підготує/використовуватиме якісні навчальні матеріали та організує зворотній зв'язок з учнями, то таке навчання забезпечить необхідну якість освітніх послуг», - наголошують у Мінстерстві освіти і науки.
Задля забезпечення якісного виконання освітніх програм в умовах очного та дистанційного навчання у відомстві пропонують під час календарно- тематичного планування у навчальних програмах і календарно-тематичних планах виділити ключові теми, на яких ґрунтується подальше опрацювання програмового матеріалу.
«Це дозволить без порушення системи програмових вимог ущільнювати, оптимізувати вивчення предмета, концентрувати увагу на відпрацюванні позицій, що мають забезпечити якісну самостійну роботу учнів в умовах дистанційного навчання», - йдеться у рекомендаціях МОН.
Під час вибору на початку навчального року навчально-методичного комплексу для вивчення предмета учителям радять передбачити можливості використання засобів та інструментарію дистанційного навчання в умовах очного навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар